معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه تجویز و مصرف رمدسیویر و کورتون نباید خارج از بیمارستان انجام شود، نسبت به بروز عفونت‌های قارچی در پی استفاده بی‌رویه از کورتون‌ها هشدار داد.
به نقل از نوپیام ، قاسم جان‌بابایی امروز در جلسه کمیته علمی کشوری کووید19 اظهار داشت: با پیشرفت خوبی که در فرآیند واکسیناسیون کرونا اتفاق افتاده، روند کاهشی بستری بیماران بدحال و مرگ‌ومیر را شاهد هستیم.

وی درباره تجویز داروهای کرونا تصریح کرد: مصرف داروهایی مانند “رمدسیویر” که به عنوان داروی ضدکرونا شناخته می‌شود، باید در موارد خاصی مانند مشکلات تنفسی در شروع بیماری استفاده شود و مصرف این دارو در منازل، بخش‌های سرپایی، مطب‌ها، کلینیک‌ها و … نباید انجام شود زیرا رمدسیویر یک داروی بیمارستانی است.

وی افزود: از داروهای “کورتیکواستروئید” یا همان داروهای کورتون نیز نباید در سرپایی استفاده شود و جایگاهی در مطب‌ها و کلینیک‌ها به عنوان درمان سرپایی ندارد؛ کورتون باید حتماً در بیمارستان‌ها و در دوره‌ای محدود تجویز شود تا مخاطراتی برای بیماران نداشته باشد زیرا مواردی از عفونت‌های قارچی را بر اثر استفاده بی‌رویه از کورتون‌ها مشاهده کرده‌ایم که این عفونت‌ها کشنده هستند؛ از مردم تقاضا داریم که از این داروها به صورت خودسرانه استفاده نکنند.

جان‌بابایی گفت: در بیماران سرپایی نیازی به داروهای خاصی نیست و صرفا باید درمان‌های علامتی و تجویز مواد غذایی و مایعات مناسب انجام شود.

معاون درمان وزارت بهداشت درباره روش‌های تشخیصی در بیماران کرونایی تاکید کرد: برخی افراد مبتلا به کرونا که به صورت سرپایی مراجعه می‌کنند ممکن است به دلیل اضطراب، درخواست انجام برخی موارد تشخیصی را داشته باشند؛ در بیماران سرپایی نیازی به انجام سی‌تی‌اسکن و آزمایش‌های متعارف نیست و صرفاً رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جدا شدن از اعضای خانواده و مصرف مواد غذایی مناسب کفایت می‌کند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + یازده =