رییس مرکز بهداشت شرق اهواز از تزریق ۱۷۰ هزار دُز واکسن کرونا در این منطقه خبر داد و گفت: روند واکسیناسیون با سرعت خوبی در حال انجام است به گونه ای که روزانه به طور میانگین پنج هزار دُز واکسن در شرق اهواز تزریق می شود.

امراله مردانی یکشنبه شب اظهار داشت:روزانه به طور متوسط یک هزار و ۸۰۰ بیمار به مراکز منتخب ما در سطح شهر اهواز مراجعه می کنند و این رقم در حال افزایش می باشد که نگران کننده است.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: تزریق واکسن از ابتلا به نوع شدید بیماری جلوگیری کرده و تا ۹۹ درصد از بروز مرگ پیشگیری می کند و قطعا اگر واکسیناسیون نبود، میزان مرگ و میر هم بالاتر می رفت.

وی بیان کرد: سوش دلتا از قدرت سرایت بالاتری نسبت به نوع های قبلی برخوردار بوده و تمایل به رده های سنی پایین تر دارد در حالی که در ویروس های قبلی گروه های سنی بالا درگیر می شدند.

مردانی در پاسخ به این پرسش که تزریق واکسن نوع آسترازنکا برای بانوان ممنوعیت سنی دارد افزود: این واکسن هیچ ممنوعیت سنی برای واجدان شرایط از جمله بانوان نداشته و اینکه گفته می شود برای خانم های زیر ۵۰ سال ممنوع است، شایعه بوده و وزارت بهداشت این موضوع را تکذیب کرد.

وی گفت: در حال حاضر میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در شرق اهواز ۵۰ تا ۶۰ درصد است که مطلوب نیست و باید به ۹۵ درصد برسد.

اکنون ۱۷ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، پنج شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

در حال حاضر ورود و خروج به شهرهای قرمز و نارنجی خوزستان ممنوع و تردد خودروها از ساعت ۲۲شب تا سه بامداد غیرمجاز است.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 16 =