امسال برای دومین سال پیاپی اتاق فکر جهادگران جمعیت مردمی امام حسنی‌ها طرح بسته فرهنگی کاردستی عید غدیر با محوریت کودک و نوجوان را به مرحله اجرا درآورد.
به نقل از نوپیام، امسال برای دومین سال پیاپی اتاق فکر جهادگران جمعیت مردمی امام حسنی‌ها طرح بسته فرهنگی کاردستی عید غدیر با محوریت کودک و نوجوان را به مرحله اجرا درآورد. در این بسته‌های فرهنگی تکه‌های ساخت پرچم و ریسه عید غدیر تعبیه شده است و فرزند خانواده با استفاده از شابلون روی پارچه پرچم عید را نقاشی کرده و از آن برای تزئین خانه استفاده می‌کنند. این کار علاوه بر اینکه مشارکت بچه‌ها را در ترویج شادی عید بیشتر می‌کند، در خاطر آن‌ها شیرینی یک جشن را ماندگار خواهد کرد. البته بسته‌های غدیر امسال با سال گذشته تفاوت‌های اساسی داشت.
مصطفی عباسی مسئول جنبش مردمی امام‌حسنی‌ها در گفتگو با خبرنگار تسنیم وی با اشاره به برنامه ویژه امام حسنی‌ها که به مناسبت عید غدیر خم از هفته گذشته در حال اجراست، گفت: امسال برای دومین سال بسته عیدانه غدیر مهیا و توزیع شد. نزدیک به 10 هزار بسته جشن و عیدانه بین گروه‌های جهادی توزیع کردیم تا در 10 هزار خانه جشن برپا کنیم. در بسته هایمان یکسری ملزومات کاردستی و جشن وجود داشت که بچه ها به وسیله آن ریسه و پرچم درست کردند. همچنین پودر کیک داخل بسته‌ها گذاشتیم تا مادر خانواده به مناسبت عید غدیر کیک درست کند. خانواده‌ها ضمن استقبال از این طرح برای ما تصاویر کیک و تزئینات عید را ارسال کردند تا در مسابقه‌ای به همین مناسبت شرکت داده شود.
شبکه مردمی امام حسنی ها به پویش فقط به عشق علی پیوست و با هشتک کیک پزون فعالیت امسال خود را جلو برد. عباسی در این باره می‌گوید: امسال ما به پویش «فقط به عشق علی» پیوستیم و تمرکزمان به خاطر این پویش به بحث کیک پختن بود. پویش فقط به عشق علی در کنار تمام اقداماتی که برای عید انجام می‌شود تأکید بر طرح «کیک پزون» داشت. چنانچه در خانه‌ها جریان کیک پزی به مناسبت عید غدیر راه بیفتد، عملاً موضوع جشن و شادی خانگی هم پا می‌گیرد. یکسری از بسته‌هایی که آماده کرده‌ایم را برای فروش گذاشتیم تا بتوانیم از عواید آن، بسته‌های جهادی را با رقم کمتر و تخفیف بیشتری در اختیار گروه ها قرار بدهیم. 10 هزار بسته در 30 استان طی چند روز توزیع شد.
وی افزود: ما یک کتاب هم به نام بهترین روز خدا در این بسته‌ها داریم. در این کتاب از جشن خانگی گفته‌ایم. در آن ماجرای خانواده‌ای روایت می‌شود که می‌خواهند با همدیگر در بهترین روز خدا یعنی عید غدیر جشن بگیرند بعد آنجا در پاسخ به این سوال که چرا پیامبر اسلام امیرالمومنین را به عنوان جانشین انتخاب کرده است، داستان فتح خیبر روایت شد. بچه‌ها بعد از خواندن این داستان نمایش آن را اجرا کرده و با وسایلی داخل بسته ماکت آن را ساخته‌اند. در نهایت بچه‌ها وقتی پاسخ سوال خود را گرفتند کیک پخته شده مادر را بین همسایه‌های خود توزیع کردند. یعنی ما تلاش کردیم چهار یا پنج مفهوم را در این بسته‌های فرهنگی بگنجانیم. قصه صوتی کتاب را برای سهولت بیشتر آماده کرده و در پیوست کتاب قرار دادیم. یعنی QR کد گذاشته‌ایم که بچه‌ها پیام داده و به داستان صوتی دسترسی پیدا کنند.
مسئول جنبش مردمی امام‌حسنی‌ها در ادامه تصریح کرد: تلاش خود را کردیم تا با دریافت این بسته‌ها سه اتفاق رقم بخورد. یکی اینکه برای برگزاری جشن‌های خانگی، فرهنگ سازی صورت بگیرد. دوم اینکه بچه‌ها بفهمند بهترین روز خدا عید غدیر است و سوم آن که بدانند چرا امیرالمومنین علیه السلام به عنوان جانشین پیامبر(ص) انتخاب شد. بسته‌های ما چند رکن داشت. یکی پرچم دومی ریسه و سومی ماکت است. پرچم در واقع پارچه‌ای است که در کنار رنگ و شابلون قرار داده شده و بچه‌ها به وسیله آن شعار «منم عاشق حیدر، علی فاتح خیبر» را روی پارچه چاپ کرده و آن را تزئین کردند. بسته دوم ریسه است که شبیه ریسه‌های لامپ درست شده و بچه‌ها آن را رنگ کرده و نصب می‌کنند. ما تلاش کردیم تا از جعبه بسته بندی‌مان هم به صورت مفید استفاده کنیم و ماکت فتح خیبر را که جزئی از داستان ماست به آن اضافه کرده‌ایم. بچه ها ماکت را درست می‌کنند و آدمک های آن را در قالب بسته دریافت کرده وتا داستان فتح خیبر را خودشان اجرا کردند.
جنبش مردمی امام حسنی‌ها از 9 گروه جهادی و 27 گروه خیریه مردمی و هیئت تشکیل شده است که بیشتر در مناطق حاشیه شهر تهران فعالیت دارد اما شاخه‌های استانی آن در سیستان و بلوچستان، کرمان، لرستان و… نیز فعال است.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 1 =