اپل چندین هفته پیش از نسل جدید آیپد پرو با چیپ M1 رونمایی کرد که مدل ۱۲.۹ اینچی آن از نمایشگر Mini-LED بهره می‌برد. حالا بلومبرگ در گزارشی از مشکلات کوپرتینویی‌ها برای تامین این پنل خبر داده است.

پیش از اینکه اپل از چنین تبلتی رونمایی کند، گزارش‌ها به چنین موضوعی اشاره داشتند و حتی اپل تا ماه ژوئیه نمی‌تواند آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی را در اختیار کاربران قرار دهد. به گزارش بلومبرگ، اپل همچنان برای تولید انبوه نمایشگر Mini-LED با مشکلاتی روبه‌رو است. همین مشکلات موجب تاخیر در تولید و همچنین عرضه این تبلت غول‌پیکر شده است.

طبق این گزارش، تولید نمایشگر Mini-LED چالش‌های زیادی برای اپل به همراه داشته. در حقیقت شرکای کوپرتینویی‌ها هنوز نمی‌توانند بطور انبوه این پنل را تولید کنند که نتیجه‌ای جز تاخیر در خط تولید این تبلت در پی ندارد.

اپل نمایشگر Mini-LED آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی را Liquid Retina XDR نام‌گذاری کرده. این پنل دامنه دینامیکی بالایی مشابه مانیتور گران‌قیمت اپل پرو دیسپلی XDR دارد.
این تبلت از ۲۵۰۰ ناحیه نوردهی محلی (Locad Dimming Zones) بهره می‌برد که باعث دستیابی به کنتراست ۱,۰۰۰,۰۰۰:۱ و همچنین حداکثر روشنایی ۱۶۰۰ نیت می‌شود.

در کنار مدل ۱۲.۹ اینچی، آپید پرو ۱۱ اینچی هم که از نمایشگر LCD مشابه نسل قبل استفاده می‌کند، کمی دیرتر از انتظار وارد بازار می‌شود. این تبلت در اواخر ماه جاری میلادی و اوایل ماه آینده در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. در مقابل آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی در اکثر پیکربندی‌ها در اواخر ژوئن و اوایل ژوئیه روانه بازار می‌شوند.

اپل در جدیدترین تبلت‌هایش از چیپ فوق قدرتمند M1 استفاده کرده، همان تراشه‌ای که در مک‌بوک‌ها و همچنین آی‌مک ۲۰۲۱ حضور دارد. طبق نتایج اولیه بنچمارک گیک‌بنچ، مدل ۱۲.۹ اینچی نسبت به نسل قبلی تا ۵۰ درصد سریعتر و عملکرد مشابه مک‌بوک ایر جدید دارد. اپل برای استفاده کامل از چنین قدرتی، باید تغییرات بزرگی در iPadOS 15 اعمال کند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =