پژوهشکده مردم‌شناسی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری در راستای انجام اولویت‌های این حوزه ۱۲ نشست علمی را تا پایان سال‌جاری برگزار خواهد کرد.

به نقل از نوپیام ، علیرضا حسن‌زاده رئیس پژوهشکده مردم‌شناسی گفت: پژوهشکده مردم‌شناسی امسال و تاکنون ۱۸ نشست علمی را با حضور کارشناسان، پژوهشگران و صاحبنظران این حوزه در موضوعات مرتبط برگزار کرده است.

او با بیان اینکه این نشست‌ها در حوزه آئین، اسطوره، میراث‌فرهنگی، نقد کتاب، انسان‌شناسی، ادبیات و … برگزار شده‌اند به نشست‌های «حاجی‌فیروز در آئینه آئین و اسطوره»، «هنر و ادبیات گیلان در آئینه میراث‌فرهنگی»، «انسان‌شناسی ادبیات»، «تیر باد؛ آئین تیرگان در فرهنگ تاریخی ایران» و… اشاره کرد.

رئیس پژوهشکده مردم‌شناسی در ادامه تصریح کرد: نشست‌های «روز ملی و جهانی مردم شناسی»، «پژوهشکده مردم‌شناسی در آئینه نقد»، «انسان‌شناسی ادبیات»، «سیاست‌های توسعه و مسئله آب»، «آسیب‌شناسی حوزه فعالیت‌های میراث‌ناملموس»، «سینمای مردم‌شناسی»، «همبستگی ملی و تنوع فرهنگی» نیز در نیمه دوم امسال برگزار خواهند شد.

حسن‌زاده همچنین از برگزاری جلسات نقد کتاب‌های خاطرات مردم‌شناسان، فرهنگ عامه مازندران، افسانه‌های مازندران و سنگ صبور خبر داد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =