بالاخره صداوسیما به خواست میلیون‌ها تن از مردم نجیب ایران جواب مثبت داد و با مصوبه‌ای مانع از حضور سلبریتی‌های هنجارشکن شد که در فضای مجازی با بدترین رفتارها و پوشش‌ها به اعتقادات، آرمان‌ها و هنجارهای جامعه توهین و به ریش ملت ما می‌خندیدند.
گروه فرهنگی ـ علیرضا حسینی: طی سال‌های گذشته هنجارشکنی عده‌ای سلبریتی در فضای مجازی و یکه‌تازی آن‌ها در ابتذال و ترویج بی‌بندوباری، چه در پوشش و چه در سبک زندگی، موجب جریحه‌دار شدن احساسات اعتقادی و دینی و اخلاقی میلیون‌ها ایرانی شده بود و اعتراضات زیادی در خصوص استفاده صداوسیما از چنین سلبریتی‌هایی در سریال‌های ایرانی در فضای مجازی صورت گرفت و باعث شد هجمه‌های زیادی متوجه رسانه ملی شود.

به نقل از نوپیام، درنهایت شورای نظارت بر سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی در اطلاعیه‌ای بالاخره به صدای اعتراض‌ها گوش فرا داد و اعلام کرد دیگر با هنرمندانی که در شبکه‌های مجازی حضور هنجارشکنانِ داشته باشند و یا خلاف شئون اخلاقی و ضوابط سازمانی رفتار کنند، همکاری نخواهد کرد.

با این تصمیم درست هیئت نظارت بر صداوسیما، سلبریتی‌هایی که فضای سایبری را بشدت آلوده کرده‌اند، دیگر جایی در صداوسیما ندارند؛ هرچند با تصویب این طرح، صدای زوزه گرگ‌های فضای مجازی بلند شد. آن‌ها که بشدت به دنبال آلوده سازی این فضا بوده و هستند، در قالب رسانه‌های زنجیره‌ای معلوم‌الحال فعال‌شده و بشدت این تصمیم را زیر سؤال برده‌اند.

صداوسیما باید بداند اگر بخواهد به سمت یک رسانه ملی برود و به گفته امام خمینی (ره) دانشگاه عمومی شود، باید به‌دور از آلودگی باشد؛ درنتیجه باید قاطعانه بر سر چنین تصمیمات درستی بایستد و مردم نیز بشدت از این تصمیم دفاع خواهند کرد.

پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نظارت بر سازمان صداوسیما در اطلاعیه‌ای درباره قطع همکاری با هنرمندان هنجارشکن آورده است:

بر اساس مصوبه اخیر شورای نظارت بر سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با عنایت به حضور کارمندان و هنرمندان متعهد و پاک‌سیرت در رسانه ملی، متأسفانه تعداد قلیلی از هنرمندان با حضور هنجارشکنانِ خود در این شبکه‌ها و با انتشار تصاویر نامناسبی از خود، شئون اخلاقی و ضوابط سازمانی را رعایت ننموده‌اند و موجبات دلخوری خیل عظیم هنرمندان متعهد و اهالی فرهنگ و هنر را فراهم آورده‌اند. ازاین‌رو و بر اساس این مصوبه، سازمان صداوسیما موظف شد تا با هنرمندانی که در این شبکه‌ها خلاف شئون حاضرشده‌اند قطع همکاری نماید.

شورای نظارت بر سازمان صداوسیما استفاده و حضور در شبکه‌های اجتماعی را فرصت تعامل هرچه بهتر هنرمندان با مردم و مخاطبان دانسته و صرفاً حضور نامناسب و انتشار تصاویری را که باعث نادیده انگاشته شدن ارزش‌ها می‌شود خلاف ضوابط و مقررات می‌داند.

نمونه از پست‌های اینستاگرامی و واتس آپی در حمایت از تصمیم صداوسیما
صداوسیما وارد عرصه برخورد درست و اصولی با سلبریتی‌های بی‌سواد و آلوده‌ای شده است که صداوسیما را پله‌های ترقی خود کرده بودند، اما در فضای مجازی با بدترین رفتارها و پوشش‌ها به اعتقادات، آرمان‌ها و هنجارهای جامعه توهین و به ریش ملت ما می‌خندیدند.

در این میان رسانه‌های زنجیره‌ای فاسد اصلاحات و اپوزیسیون و تمامی ضدانقلاب صدا و سیما را مورد هجمه قرار داده‌اند و بر ماست که امروز از رسانه ملی کشورمان که مورد آماج حملات دشمنان انقلاب است، دفاع کنیم تا صداوسیما به پشتوانه مطالبات مردمی از حضور این‌گونه افراد در برنامه‌هایش جلوگیری کند.

واقعاً حضور این‌گونه افرادی که شبکه‌های مجازی را به لجن کشیده بودند در صداوسیمای جمهوری اسلامی زشت بود.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + سیزده =