بر اساس یک نظرسنجی انجام شده، اکثر جویندگان کار در امارات متحده عربی قصد دارند شغل خود را در سال جاری میلادی تغییر دهند چرا که فرصت‌های شغلی جدیدی در بخش هایی مانند مراقبت های بهداشتی، مهندسی و بانکداری ایجاد شده است.
به نقل از نوپیام ، بر اساس یک نظرسنجی انجام شده توسط سایت‌های مشاغل Bayt.com و YouGov ، اکثر جویندگان کار در امارات متحده عربی قصد دارند شغل خود را در سال جاری میلادی تغییر دهند چرا که فرصت‌های شغلی جدیدی در بخش هایی مانند مراقبت های بهداشتی، مهندسی و بانکداری ایجاد شده است.

بر اساس این نظرسنجی، حدود 56 درصد از متخصصان در امارات به دنبال تغییر صنعت خود در چند ماه آینده هستند که دلیل آن را می توان به پیشرفت شغلی و حقوق بیشتر اشاره کرد.

در این نظرسنجی بیش از 2300 نفر در 17 کشور از جمله امارات متحده عربی، عربستان سعودی، بحرین، عمان، کویت، لبنان، مصر و اردن شرکت کردند.
بسته شدن مرزها و محدودیت های سفر در طول همه گیری کووید-19 بازار مشاغل جهانی را در سال 2020 تحت تأثیر قرار داد و منجر به کاهش دستمزد و برکناری افراد شده است. با این حال، با بازگشایی اقتصادها، فرصت های شغلی جدیدی ایجاد شده است.

بر اساس این گزارش، با وجود یک سالِ پُر چالش، بسیاری از صنایع در امارات، فرصت‌های شغلی جدیدی را برای افراد جویای کار معرفی کرده‌اند.

پاسخ دهندگان به این نظرسنجی می گویند در شرایط اقتصادی کنونی، سه بخش وجود دارد که از امنیت شغلی بالاتری برخوردار است: دولت (31 درصد)، نیروهای نظامی (27 درصد) و نفت ، گاز و پتروشیمی (23 درصد).

اولا حداد، مدیر منابع انسانی Bayt.com می گوید: بازار کار دائما در حال تغییر و تحول است و نیازهای افراد جویای کار نیز در حال تغییر است.

حدود 23 درصد از پاسخ دهندگان این نظرسنجی در امارات متحده عربی گفتند که حداقل دوبار در دو سال گذشته شغل خود را تغییر داده اند.

46 درصد از کسانی که وارد بخش جدیدی شدند، گفتند که به دنبال فرصت های بهتر برای پیشرفت شغلی بوده‌اند، 43 درصد خواهان دریافت حقوق بیشتر و 22 درصد نیز شناخت کافی از شغل خود نداشتند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 5 =