محمدرضا گرایی برای رسیدن به مدال طلای المپیک دو سال پیش از وزن ۷۲ کیلوگرم به ۶۷ کیلوگرم رسید.
به نقل از نوپیام ، محمدرضا گرایی که روز گذشته مدال طلای وزن کیلوگرم کشتی فرنگی بازی‌های المپیک 2020 توکیو را به دست آورد، در حالی به این مدال مهم و ارزشمند رسید که پیش از المپیک، مدال جهانی در رده بزرگسالان را در کارنامه نداشت.

این کشتی‌گیر جوان شیرازی در سال 2019 یکی از مدعیان اصلی وزن 72 کیلوگرم تیم ملی بود که فرد منتخب این وزن نشد و محمد بنا، امین کاویانی‌نژاد را در این وزن به نورسلطان قزاقستان برد که نه او و نه حامد تاب که ملی‌پوش 67 کیلو بودند، عملکرد خوبی در این رقابت‌ها نداشتند.

تاب نتوانست در جهانی 2019 که اولین میدان برای تقسیم سهمیه‌های المپیک بود، جواز حضور در المپیک را به دست آورد و به این ترتیب پرونده حضور او در تیم ملی در مسابقات بعدی بسته شد.

از همان وقت کادر فنی تیم ملی فرنگی تصمیم گرفت که محمدرضا گرایی را که یک وزن بالاتر بود در 67 کیلوگرم محک بزند و رفته رفته او به مدعی اصلی این وزن المپیکی برای کسب سهمیه تبدیل شد.

برای کشتی‌گیری که به وزن بالاتر رفته و می‌خواهد برای المپیک بار دیگر به وزن پایین‌تر برگردد، وقفه یک ساله المپیک و تعطیلی مسابقات بدترین اتفاق ممکن بود.

گرایی به جای اینکه چند ماه وزنش را برای حضور در مسابقات گزینشی و سپس المپیک کنترل کند، مجبور شد یک سال و چند ماه این کار سخت را انجام دهد.

او روز 13 مرداد ماه در حالی مدال طلای المپیک را به دست آورد که پیش از آن سابقه کسب مدال جهانی بزرگسالان را نداشت.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 19 =