وزیر ورزش و جوانان معتقد است از داخل کشور اطلاعاتی به بیرون درز کرده است که منجر به حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا شده است.
به گزارش نوپیام و به نقل از  پارس فوتبال ، حمید سجادی وزیر ورزش با اشاره به نشستی که در مجلس برگزار شد، می گوید فدراسیون فوتبال رابط کشور با نهادهای بین المللی است اما هنوز جوابی درباره حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا نداده است.

حمید سجادی پس از جلسه امروز در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت:

بحث امروز که مطالبه به حق نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود، مربوط به حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا شد. آنها ترک فعل‌های انجام شده را بهتر از ما نام بردند و من قطعاً بر خود تکلیف می دانم که پیگیر موضوع باشم.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: 

در کنار مدیران عامل هر دو باشگاه پیگیر خواهم بود که از حقوق آنها دفاع کنم. پاسخی را نیز تقدیم مسئولان وزارت ورزش کردم.

وی بار دیگر مدعی فرصت ۵ روزه باقیمانده این دو باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ آسیا شد و اظهار داشت:

از مهلت و فرصت باقیمانده که کنفدراسیون فوتبال آسیا داده است، قطعاً استفاده خواهیم کرد. من همچنان خادم ورزش و جوانان در کنار مدیران دو باشگاه سوالات جدی خود را درباره اتفاقات این موضوع داریم.

وزیر ورزش و جوانان با صراحت از ابهام درباره اقدامات صورت گرفته از سوی فدراسیون فوتبال اظهار داشت:

فدراسیون فوتبال مجوز خود را از AFC دارد. کمیته بدوی حرکتی را در این زمینه شروع کرد که هنوز برای ما جای سوال دارد که از داخل چه اطلاعاتی داده شد. سپس کمیته استیناف فرصت سه ماهه به باشگاه‌ها داد تا مدارک و مستندات خود را تکمیل کنند. اما ناگهان AFC قبل از پایان این مهلت به ما ضرب الاجل تعیین کرد.

سجادی تصریح کرد:

در داخل کسی پاسخ ما را نداده است. تمام کار و زندگی خودمان را در کنار باشگاه‌ها صرف حل این مشکلات کردیم تا آنها را برطرف کنیم اما ناگهان تصمیمی گرفتند که شوکه شدیم.

وی با اشاره به قدیمی بودن چنین مشکلاتی در راستای صدور مجوز حرفه‌ای ادامه داد:

من از سال ۲۰۱۶ اشراف کامل به موضوع دارم. یک سری تکالیف وجود داشت که انجام نشده است و همیشه به ماه‌های بعدی موکول شد تا کار را برای ما در این سه چهار ماه اخیر سخت کرد. تمام این مسائل را در عرض چند ماه پیگیر شدیم تا برطرف کنیم.

وزیر ورزش درباره اقدامات صورت گرفته، خاطرنشان کرد:

مالکیت مشترک را با تلاش شبانه روزی دولت توانستیم برطرف کنیم. ضمن اینکه اعلام کردیم فرآیند خصوصی سازی از نیمه دوم فوریه (اواخر بهمن ماه) آغاز می‌شود. طبیعی است که مقدمات و شاخص‌هایی وجود دارد که باید انجام می‌دادیم.

سجادی افزود:

با دستور ویژه رئیس جمهور و وزرای اقتصاد و خارجه، موضوع را پیگیری کرده و می‌کنیم تا از حقوق خودمان در فرصت ۵ روزه باقیمانده استفاده کنیم. قطعاً به دنبال گرفتن حرف حق خود در جوامع بین المللی هستیم.

وی بار دیگر به اقدامات داخلی برای حذف استقلال و پرسپولیس اشاره کرد و گفت:

قبل از این که مهلت سه ماهه ما که کمیته استیناف تعیین کرده بود و تاریخ آن پایان دی ماه بود، تمام شود به ما گفتند باید ظرف مدت کوتاه مدارک را برای راستی آزمایی دوباره ارسال کنیم. این در صورتی است که زمان داشتیم. فدراسیون فوتبال، کمیته استیناف را مسئول رسیدگی به این موضوع معرفی کرده بود و این کمیته نیز به AFC اعلام کرد برای باشگاه‌ها چنین شرایطی را گذاشته است. AFC نیز زیرمجموعه فیفا است پس ما کار غیرقانونی انجام ندادیم.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + سه =