نماینده سابق پارلمان مدعی شد که نمایندگان فعلی مأموریت دارند تا فضای سیاسی کشور را امنیتی کنند و اگر هم شعاری برای بهبود وضع زندگی مردم ارائه داده‌اند، تنها برای جلب نظر و آرا ایشان در ایام انتخابات بوده است.

به گزارش نوپیام و به نقل از اقتصادنیوز، مجلس یازدهم پیش از آغاز به کار تا به امروز همواره حواشی زیادی را داشته و به جرات می‌توان گفت نتوانسته انتظار جامعه از یک پارلمان پویا را تا کنون برآورده کند.

توجه بیش از حد به مسائل حاشیه‌ای و ارائه یکسری شعارهای خوش رنگ و لعاب انتخاباتی از سوی بهارستان‌نشیان این سوال را ایجاد می‌کند که آیا شاکله اصلی پارلمان یازدهم اراده‌ای برای حل مشکلات موجود ندارد یا اینگونه اقدامات از توان نمایندگان فعلی خارج است

محمود صادقی، چهره سیاسی اصلاح طلب که تا چندی پیش در مقام نماینده مردم در پارلمان حاضر بود پاسخ جالبی برای سوال بالا دارد. او می‌گوید؛ نمایندگان فعلی اختیار چندانی از خود ندارند و تنها مسئول پیگیری موضوعات و طرح‌هایی هستند که به ایشان دیکته می‌شود.

این فعال سیاسی تأکید می‌کند؛ نمایندگان فعلی مأموریت دارند تا فضای سیاسی کشور را امنیتی کنند و اگر هم شعاری برای بهبود وضع زندگی مردم ارائه داده‌اند، تنها برای جلب نظر و آرا ایشان در ایام انتخابات بوده است.

مجلس یازدهم حاصل یک انتخابات حداقلی است
محمود صادقی نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم در گفت‌گو با قرن نو در خصوص علل عدم توفیق نمایندگان مجلس یازدهم در بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی کشور، اظهار داشت: برای قضاوت درباره عملکرد مجلس یازدهم از ابتدا تا به امروز باید نخست به پیشینه و چگونگی شکل‌گیری جریان حاضر در پارلمان بپردازیم.

وی گفت: نباید فراموش کنیم انتخابات اسفندماه 98 در حالی برگزار شد که بخش عظیمی از جامعه با صندوق‌های رأی قهر بودند و علاوه بر این بخش مهمی از افراد تاثیرگذار به دلیل وجود فیلتر شورای نگهبان نتوانستند خود را در معرض رأی و نظر مردم قرار دهند.

صادقی تصریح کرد: مجلس فعلی برآیند خواسته و نظر اکثریت جامعه ایران نیست و بیشتر شبیه به یک گروه از افراد هستند که برای انجام یک مأموریت ویژه به بهارستان فرستاده شده‌اند.
چه کسانی به دنبال امنیتی کردن فضای سیاسی کشور هستند؟
این نماینده مجلس دهم با تشریح مأموریت مجلسی در پارلمان یازدهم، عنوان داشت: یک پروژه برای امنیتی کردن فضای سیاسی در جامعه از سوی یک جریان دنبال می‌شود که نمایندگان فعلی نیز مأموریت دارند تا از طریق مجلس این پروژه را به پیش ببرند.

وی اظهار داشت: برخی از طرح‌ها به صورت کنترل از راه‌دور به مجلسی‌ها سپرده می‌شود و آنها نیز به نحو احسنت مأموریت سپرده شده برای امنیتی کردن فضای سیاسی کشور را به نتیجه می‌رسانند.

مردم مخالف طرح صیانت از فضای مجازی هستند
صادقی تأکید کرد: برای نمونه طرح صیانت از فضای مجازی یکی از اقداماتی است که در ذیل پروژه مذکور از سوی مجلسی‌ها دنبال می‌شود و زمانی که مرکز پژوهش‌های مجلس فعلی نظرات مردمی را در خصوص مخالفت با این طرح منتشر می‌کند، نمایندگان به سرعت طرح دیگری را درباره این موضوع آماده و به هیأت رئیسه ارائه می‌دهند.

این چهره سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: نمایندگان مجلس کنونی تنها در سطح شعار انتخاباتی به مسائل اصلی کشور پرداختند و در عمل موفقیتی نیز کسب نکردند. در ایام انتخابات نیز شعارهای ایشان مورد توجه مردم قرار نگرفت و در یک انتخابات حداقلی آنها راهی پارلمان شدند.

برخی از نهادهای امنیتی مجلس فعلی را هدایت می‌کنند
صادقی با افشاگری در خصوص ریشه برخی از طرح‌های مهم پارلمان یازدهم، بیان داشت: معدود طرح‌هایی که عقبه کارشناسی دارند و از سوی نمایندگان فعلی دنبال شده است نیز در بیرون مجلس آماده‌سازی می‌شود و تنها از جانب پارلمان‌نشینان ارائه می‌شود. برای مثال طرح‌های ذیل برنامه هسته‌‌ای و برجام از جمله اقداماتی بود که از بیرون مجلس و از طریق نهادهای امنیتی تهیه و ارسال شده بود.

جایگاه مجلس در برخی امور منفعلانه است
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره تاثیرگذاری نمایندگان مجلس بر وضعیت معیشیتی جامعه گفت: اساسا نمایندگان مجلس نمی‌توانند تاثیر جدی بر معیشت و میزان بودجه برای اقشار جامعه بگذارند زیرا از نظر جایگاه قانونی مسائل مهم اجرایی در دست دولت است.
این نماینده پارلمان دهم تأکید کرد: مجلس از نظر جایگاه با محدودیت مواجه است با بررسی قانون اساسی متوجه می‌شویم که در برخی امور برای پارلمان یک نقش منفعلانه در نظر گرفته شده است.

صادقی تأکید کرد: برخی از طرح‌های مهم نیز که بر زندگی مردم تاثیرگذار است گاهی فراتر از دولت و از سوی حاکمیت تهیه و تنظیم می‌شود که موضوع حل مناقشه هسته‌ای یکی از آنها است.

مجلسی ها درباره معیشت فقط شعار دادند
این چهره سیاسی اصلاح‌طلب در پایان گفت: بیشتر کسانی که در مجلس فعلی حضور دارند علی‌رغم محدودیت قانونی برای کار در پارلمان شعارهایی را در حوزه معیشت مطرح کردند که در بسیاری از آنها محقق نشد. اما از سوی دیگر همین افراد به جای امن کردن جامعه، فضای سیاسی کشور را امنیتی کرند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =