با بهره‌برداری از وب‌سایت (تارنما) انگلیسی کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر کشور، امکان افزایش آشنایی مخاطبان بین‌المللی با فعالیت‌های ایران در حوزه بیماری‌های غیرواگیر فراهم شد.

به نقل از نو پیام ، شماری از امکانات اختصاصی این وب‌سایت شامل معرفی کارگروه های کمیته و بارگذاری گزارشات، اطلاع رسانی آخرین اخبار حوزه بیماری های غیرواگیر، معرفی اهداف و اعضای کمیته و دبیرخانه، دسترسی آزاد به سند ملی و انتشارات مختلف کمیته به زبان انگلیسی است.

پیش از این، دسترسی به اطلاعات جامع کشور در حوزه بیماری های غیرواگیر شامل سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر و عوامل خطر آن همچنین گزارش کمیته های دانشگاهی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر استان ها بر اساس مناطق آمایشی ده‌گانه از طریق نسخه فارسی وب‌سایت در دسترس مخاطبان فارسی زبان قرار داشت.

به دلیل افزایش روند مرگ ومیر ناشی از بیماری های غیرواگیر به خصوص در کشورهای در حال توسعه،‌ سازمان جهانی بهداشت از دو دهه پیش بیماری های غیرواگیر را جزو اولویت های بهداشتی کشورهای در حال توسعه اعلام کرده است.

در حال حاضر بیماری های غیر واگیر علل اصلی مرگ و میر و ناتوانی در جهان هستند؛ به طوری که بخش قابل ملاحظه ای از بار جهانی بیماری ها را به خود اختصاص می دهند.

تغییر شیوه زندگی سبب شده است، برخی از عوامل خطر مهم از جمله مصرف دخانیات،‌ عدم فعالیت بدنی مناسب، رژیم غذایی نامناسب، سوانح و حوادث، تعداد مبتلایان به فشارخون، چربی و قند خون بالا در جامعه افزایش یابد و این خود زنگ خطری است برای افزایش مرگ و میر و ناتوانی های ناشی از بیماری های غیر واگیر که در حال حاضر گریبان گیر کشورهای در حال توسعه است.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =